Mielőtt belekezdenék abba, hogy a székhelyszolgáltatás jogszabály szerint hogy és miként néz ki – mert ma erről fogok nektek írni a blogon, csak hogy valami hasznosat is olvassatok -, elmesélem az én drift sztorimat. Ígérem, hogy nem lesz túl hosszú, csak néhány kedves, gyermeki gondolat.
Valamikor a 2000-res évek végén történt, hogy itthon is megrendezésre került az első tuning show. Természetesen magamtól egy ilyen rendezvény valószínűleg sohasem érdekelt volna, de akkor még messze a bátyám hatása alatt álltam, ittam a szavait és mentem utána, bármi is érdekelte éppen. Így történt, hogy egyszer csak Szegeden találtuk magunkat. Akkoriban jöttek ki azok a híres driftelős filmek és persze még a reneszánszukat élték az autós játékok még PC-n is, de persze konzolon is. Imádtam mindet és nem volt kérdés, hogyha sok ilyen járgányt tudunk megnézni élőben egy helyen, akkor mi megyünk.
Sétáltunk is pár kört azon az óriási területen, apukám nagyon jófej volt, hogy bár őt egyáltalán nem érdekelte ez az egész, mégis örömmel vitt el bennünket csak azért, hogy együtt töltsük ezt az időt is. És ez még nem minden! Nagyjából a semmiből tűnt fel egy felirat: DRIFT TAXI. Mondom én viccből haha, milyen jó lenne egy ilyet kipróbálni! Lehettem vagy 13 éves… Nem kellett kétszer kérnem, mert amikor feleszméltem, már azon kaptam magam, hogy van egy belépőm erre a dologra és mindjárt engem ültetnek be az autóba. Valami skandináv pilóta volt, nyilván kislányos zavaromban egy „háj!”-nál több nem csúszott ki a számon. 3, 2, 1… és már pörögtünk és forogtunk azon a hatalmas beton placcon egy japán szörnyeteggel, aki akár a legjobb barátnőm is lehetett volna, hiszen Sylvia. Egy videó is készült a történetről, amiben végig kényszeresen integetek az ablakon, mintha én lennék az angol királynő – isten nyugosztalja. Ez egy annyira extrémen meghatározó és izgalmas élmény volt a számomra, hogy azt hiszem, sosem feledem azt az érzést. Na kérem, az én szerelmem a drift és a japán autók irányába innen eredeztethető. És most beszéljünk fontosabb dolgokról.
Bár a testvéremmel sok csibészségben voltunk benne együtt, idővel mégis sikerült (talán) egy kicsit megkomolyodni és más jellegű sikereket is elérni közösen. Most egy újabb közös döntés kapujában állunk, ami nem más, mint a közös vállalkozás indítása. A körülményeket illetően még van néhány tisztázandó kérdés, de vannak lezárt dolgok is, mint például hogy a székhelyszolgáltatás jogszabály szerint hogyan is működik pontosan. Ebben a szekhelyszolgaltatas24.hu volt a segítségünkre, szóval ha elindul a buli, akkor tutira őket választjuk, hogy ebben ténylegesen is részt vegyenek.
De kezdjük inkább az elejéről a dolgot. Ahhoz, hogy elindulhasson a vállalkozás, mindenképpen rendelkezni kell egy székhellyel, ahová a céget bejegyezhetik az alapítás során. Vannak olyan esetek, amikor fontos ez a cím, mert mondjuk helyhez kötött a munkavégzés, de bőven előfordul az is, ahogy a mi esetünkben is, hogy a munka tulajdonképpen otthonról is végezhető. Mivel a székhely bejegyzésének lehetnek különféle anyagi vonzatai a saját ingatlanon, ezért van lehetőség más vállalkozásoktól székhelyszolgáltatást igényelni. Milyen meglepő, hogy a szekhelyszolgaltatas24.hu is pontosan egy ilyen cég, akiktől ezt a szolgáltatást igénybe lehet venni.
A weboldalukon részletesen írnak mindezeknek a feltételeiről és a pontos lehetőségekről, valamint arról is, hogy a székhelyszolgáltatás jogszabály szinten milyen feltételekhez van kötve, illetve, hogy milyen keretek között mozoghat. Bár minden bizonnyal magatok is megtalálnátok ezt a részt, azért én itt szeretném összegezni nektek az általam is olvasottakat.
A székhelyszolgáltatás jogszabály szerint egy írásos szerződéssel szentesített, hitelesített folyamat, csak így lehet érvényes, ha ez az egyezség létrejön a székhelyszolgáltató és a vállalkozó között, illetve mindennemű más szerződés is ebbe a kategóriába esik, aminek eredményeképpen egy megbízott biztosítja a cég székhelyét egy erre a célra kijelölt ingatlanban. Itt fontos azt kiemelni, hogy ezt az ingatlant ténylegesen nem használja a vállalkozás, csak a székhely van ott és éppen ezért a szolgáltatás keretében a megbízottnak kell a mindenféle jogszabályi előírásoknak és kötelezettségeknek eleget tenni – az ingatlannal kapcsolatban. Itt például a cégtábla kihelyezésére is gondolhatnak. Egy ilyen jellegű szolgáltatásra a szerződés határozatlan időre kell megkötni a székhelyszolgáltatás jogszabály alapján, kivéve abban az esetben, ha mi magunk is csak egy előre megszabott időre csináljuk meg a cégünket. Végül, de nem utolsó sorban, akkor lesz bejegyezhető az ingatlan székhelyként, hogyha az kizárólag a bérbeadó, vagyis itt a megbízott tulajdonát képezi.
Nagyjából ezek azok a pontokat, amiket követni kell és amikre figyelni kell egy ilyen ügylet esetében. Persze ezek olyan dolgokra, amikre nyilván figyel a szolgáltató, hiszen ügyvédek hitelesítik és készítik ezeket a szerződéseket, akik minden bizonnyal tisztában vannak ennek minden aspektusával.
Az ismertetett székhelyszolgáltatás jogszabályok értelmében a szekhelyszolgaltatas24.hu egyébként a következőket ajánlja, ha náluk bérlünk székhelyet: egyrészt, ahogy azt az előbb is említettem már, kihelyezik a cégtáblát egy arra megfelelő, jól látható ponton, hiszen ez jogszabályi kötelezettség. Egy másik nagyon fontos szolgáltatási elem, hogy átveszik az érkező leveleket, küldeményeket, amiket hoz a postás. Ez megint egy nagy segítség egy olyan vállalkozásnak, ahol igazából csak virtuálisan léteznek és lehet, hogy valahonnan a Kajmán-szigetekről dolgoznak. Ezekből a levelekből egy olyan archívumot képeznek, amelyet elektronikus úton elérhetünk, tehát gyakorlatilag digitalizálnak mindent, hogy az könnyebben iktatható és kereshető legyen. Ez ismét egy olyan pont, ami nagyon sokat segít egy, a világ bármelyik pontjáról tevékenykedő vállalkozónak. A beérkezett leveleket ezáltal elektronikusan mindig továbbítják és a hónap végén elküldik az összes beérkezettet együtt, postán. Nyilván, ha épp a Kajmán-szigeteken hesszelek, oda nem kell, hogy küldjék, de csak van itthon egy alternatív cím, ami fogadja ezeket a küldeményeket. A küldemények átvételén túl szintén nagyszerű dolog, hogy a hatóságokat is fogadják helyettünk, ahogyan a mindenféle kényszerintézkedést az oldalukról is megfelelően kezelik – bár ilyesmire őszintén remélem, hogy semmi szükség nem lesz. Végül, de nem utolsó sorban pedig a rendelkezésünkre áll majd egy tárgyaló, amit szükség szerint igénybe lehet venni, ha épp nagyon fontos megbeszélésünk lenne a székhelyünk városában.
Az említett szolgáltató részéről nagyjából ennyit érdemes tudni a vállalást illetően, de természetesen van még egy csomó infó a weboldalukon, hogyha maradtak még bennetek kérdések az üggyel kapcsolatban. Az árazás is itt található, én most pénzről nem szeretnék beszélni, mert a cikk célja az volt, hogy a székhelyszolgáltatás jogszabály szerinti dolgait írjam le nektek. Ide tartozik persze még az is, hogy Budapesten, vagy akár egy IPA mentes városban is igénybe lehet venni a szolgáltatásukat, de ennek természetesen különböző díjszabásai lesznek. Hogyha bármelyik is érdekel, akkor azt ajánlom, hogy látogassátok meg magatok is a szekhelyszolgaltatas24.hu oldalát, aztán nekünk meg drukkoljatok, hogy elindulhasson a vállalkozás egy ilyen vészterhes időben is! Mi drift kedvelők tartsunk össze!