Mint sokan mások, én is kifejezetten megszállottja vagyok mindennek, ami az autózáshoz köthető. Imádom a gyorsulást, a sebességet, a különböző márkákat. Szeretek vezetni, szeretek kipróbálni új modelleket. A vezetés számomra élmény, kikapcsolódás. Azok számára, akik versenyszerűen űzik például a driftinget, valószínűleg még többet jelentenek az autók. Bár a sportágat gyakran hasonlítják a rallyhoz, fontos megjegyezni, hogy itt csak a kanyartechnika, és a stílus számít, nem pedig az idő és a sebesség, jobban mondva a drift tehát a hátsó kerékmeghajtású autók látványos művészete.
Azonban mi van a kipufógó gázok általi levegőszennyezéssel?
Sokan támadják az autóversenyzés minden ágazatát azzal, hogy csak sportot űznek a levegőszennyezésből.
Miközben az autózás, és a drifting előnyeit hosszasan lehetne sorolni, hátrányai közül ezt az egy tényezőt szokták kiemelni, ami alapvetően két területen jelentkezik: a gyártás és az autóhasználat során. Így kerülnek a levegőbe olyan szennyező gázok, porok, amelyeknek összetétele és mennyisége részben mérhető, de igazából csak becsülhető. Ez a mérték mindkét esetben attól függ, hogy mennyire korszerű, azaz milyen, a környezet károsítását mérséklő eszközökkel felszerelt az autó, illetve az azt kibocsátó üzem. Tények igazolják, hogy az elmúlt másfél-két évtizedben pont az autóipar tette a legnagyobb lépéseket a károsanyag-kibocsátás csökkentéséért; sokkal nagyobbat, mint bármely más ágazat vagy maga a lakosság tett valaha.
Ezek nem csekély összegű átalakítások, és beruházások voltak. Az állam éppen ezért igyekszik segíteni, és támogatást adni a lakosságból azon magyar családoknak, aki azzal a céllal készülnek beruházni, hogy a korszerűsített elemek csökkentsék a környezetszennyezést. A 105,2 milliárd forintos keretösszeg 0%-os kamatozású hitel formájában támogatja az épületeiket korszerűsíteni akaró társasházakat, magánszemélyeket, és lakásszövetkezeteket. A napelem rendszer pályázat 2019 -ben is él még, aminek megírásában, a tervrajzok szakszerű elkészítésében, és későbbi megvalósításában a PENTELE SOLAR Kereskedelmi és Szolgáltató korlátolt Felelősségű Társaság segíthet. Keresse őket bizalommal!
A pályázatnak természetesen vannak feltételei is. A Magyar Fejlesztési Bank által kínált hitel elnyeréséhez szükség van 10% saját forrásra, a futamidő pedig maximum 20 év lehet. Ez a minimum 500.000, maximum 10 millió forintos hitel egyébként nem csak napelemekre, hanem egyéb átalakításokra is költhető: napkollektorok, vagy hőszivattyúk telepítésére, fűtésrendszerek korszerűsítésére, vagy hőszigetelésre, és nyílászárók cseréjére is fordítható, tehát majdnem mindenre, ami energiahatékonyabbá teheti az otthonokat.
Nem csak az energiatakarékosság, és ezáltal a környezetkímélés az egyetlen előnye egy napelem rendszer beépítésének. Egy fotovoltaikus rendszer megtérülő befektetést jelent, mert a napsütéses órákban folyamatosan termelik az áramot, és nem csak annyit, amennyire az elektronikai eszközeinknek szüksége van, annál sokkal többet. Az áramtöbblet a hálózatra töltődik, amiért a szolgáltatód pedig fizetni fog, tehát így te is energiatermelővé válsz, aki pénzt keres a napelemes rendszerével, optimális esetben pont annyit, amennyibe az éjszaka felhasznált áram kerül, így a szolgáltatótól kapott csekken nulla forint szerepel majd. Ennek köszönhetően már 8-10 év alatt meg is tud így térülni egy napelem rendszerre fordított pénz mennyisége.
Az egész napelem rendszer szíve, lelke egyébként az inverter, mint az autóknál a motor. Ennek az eszköznek az feladata, hogy a napelemek által termelt egyenáramot azzá a váltakozó árammá alakítsa át, hogy azzal az otthoni eszközeinket is üzemeltetni tudjuk. A feszültség átalakítása komoly feladat, és minden inverter teljesítményének van egy bizonyos felső határa, a PENTELE SOLAR KFT pont ezért ajánlja a német precizitással készülő SMA invertereket, amikre a gyártó 5 év garanciát vállal a gyártó, az általuk használt SHARP napelemekre pedig 25 évet.
Ha már napelemmel működő autónk is lehet, miért ne lenne megújuló energiaforrású házunk is?